@article { author = {behzadian, fattah and izadinia, naser}, title = {Investigating the Audit Expectation Gap between External Auditors and Users of Auditing Services}, journal = {Applied Research in Financial Reporting}, volume = {6}, number = {1}, pages = {67-88}, year = {2017}, publisher = {Audit Organization}, issn = {2345-3125}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Using an analytical framework on the factors affecting the quality of audit services, the factors affecting the expectation gap between audit services providers and users with regard to the factors affecting audit quality were investigated in professional environment of Iran in this study. The factors investigated within the professional people’s expectation gap were the professional features including people’s professional role in the audit process (Auditors versus preparers of financial statements), people’s professional experience, and audit firms’ professional ranking and size. The first statistical population consisted of certified public accountants working in audit organization of Iran and audit firms, and the second one comprised all investment companies which function under the supervision of Tehran Stock Exchange. Based on the results, the role of professionals in the audit process as independent auditors or providers of financial statements as well as people’s professional experience did not affect expectation gap of audit quality. However, the size of the audit firms and the professional ranking of them have influenced on the expectation gap of the professionals participating in this study about the impact of audit regulation on audit quality.}, keywords = {Audit Quality,Expectation Gap,Audit Quality Perception}, title_fa = {بررسی فاصله انتظارات حسابرسان مستقل و استفاده‌کنندگان خدمات حسابرسی در خصوص کیفیت خدمات}, abstract_fa = {در این مقاله با استفاده از چارچوب تحلیلی در خصوص عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات حسابرسی، به بررسی عواملی پرداخته می‌شود که در فاصله انتظارات ارائه‌کنندگان و استفاده‌کنندگان از خدمات حسابرسی در خصوص عوامل مؤثر بر کیفیت حسابرسی تأثیرگذار است.  عوامل موثری که در این خصوص مورد بررسی قرار گرفته، ویژگی‌های حرفه‌ای شامل نقش حرفه‌ای افراد در فرایند حسابرسی(حسابرسان در برابر تهیه‌کنندگان صورت‌های مالی)، تجربه حرفه‌ای افراد، رتبه‌بندی حرفه‌ای  و اندازه مؤسسات حسابرسی بوده است. جامعه آماری اول شامل حسابداران رسمی شاغل در سازمان حسابرسی و مؤسسات خصوصی حسابرسی بوده و جامعه آماری دوم شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری است که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران فعالیت می‌کنند. بر اساس نتایج پژوهش،  نقش افراد حرفه‌ای در فرایند حسابرسی به‌عنوان حسابرس مستقل یا تهیه‌کننده صورت‌های مالی و نیز تجربه حرفه‌ای افراد در فاصله انتظارات از عوامل مؤثر بر کیفیت حسابرسی مؤثر نمی‌باشد. در حالی که اندازه و رتبه کیفی موسسات حسابرسی در فاصله انتظارات افراد درحوزه مقررات حسابرسی تاثیرگذار بوده‌اند.}, keywords_fa = {کیفیت حسابرسی,فاصله انتظارات از خدمات حسابرسی,فاصله انتظارات از کیفیت حسابرسی}, url = {https://www.arfr.ir/article_53109.html}, eprint = {https://www.arfr.ir/article_53109_845bf0fe5ac7fa37e0d7268940517eab.pdf} }